Under tiden du bor i lägenheten

Test

Lyckas du inte lösa problemet själv kan du anmäla felet via hyresgästportalen eller genom att ringa oss.

Strömlöst?
Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet. Byt ev. trasig säkring. Kontrollera att det inte är en hushållsapparat som löser ut en säkring.

Kyl, frys eller spis ur funktion?
Kontrollera att stickproppen sitter ordentligt fast i eluttaget. Ha gärna produkt- och modellnummer i beredskap när du ringer oss. Det gör det lättare för oss att snabbt åtgärda felet. Uppgifterna finns ofta angivna på en skylt inne i kylen eller frysen samt på baksidan av spisen.

Trasiga glödlampor?
Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys och spis) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

Problem i ett avlopp?
Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är ofta lätt att åtgärda. Vattenlås och golvbrunnar ansvarar du själv för att rengöra.

Utlåst?
Om du blir utlåst – ring vår fastighetsjour. Kostnad för upplåsning tillkommer.

Kontakta oss

Piteå: 0911-21 16 50
Älvsbyn: 0929- 551 40

För ärenden som absolut inte kan vänta till nästföljande vardag, kontakta vår fastighetsjour. OBS! Vissa jourärenden samt kostnader på grund av missbruk av jouren bekostas av hyresgäst.
Piteå: Securitas, tel 0911-137 01
Älvsbyn: Ring Niklas mobil
Portal för felanmälan