Felanmälan
Innan du anmäler fel i lägenheten kan du själv göra vissa kontroller. Lyckas du inte lösa problemet själv kan du kontakta oss med hjälp av kontaktformuläret nedan eller genom att ringa oss.
Strömlöst?
Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet. Byt ev. trasig säkring
Kyl, frys eller spis ur funktion?
Kontrollera att stickproppen sitter ordentligt fast i eluttaget. Ha gärna produkt- och modellnummer i beredskap när du ringer oss. Det gör det lättare för oss att snabbt åtgärda felet. Uppgifterna finns ofta angivna på en skylt inne i kylen eller frysen samt på baksidan av spisen.
Trasiga glödlampor?
Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys och spis) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.
Problem i ett avlopp?
Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är ofta lätt att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.
Utlåst?
Om du blir utlåst – ring vår fastighetsjour. Kostnad för upplåsning tillkommer och är för närvarande 500,-.
KONTAKTA OSS
Piteå: 0911-21 16 50
Älvsbyn: 0929- 551 40
För brådskande ärenden, utanför normal arbetstid, som inte kan vänta, kontakta vår jour.
Piteå: NVS, tel 0911-137 01
Älvsbyn: Ring Niklas mobil