• FELANMÄLAN

 

Felanmälan

Innan du anmäler fel i lägenheten kan du själv göra vissa kontroller. Lyckas du inte lösa problemet själv kan du kontakta oss med hjälp av kontaktformuläret nedan eller genom att ringa oss.

Strömlöst?
Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet. Byt ev. trasig säkring

Kyl, frys eller spis ur funktion?
Kontrollera att stickproppen sitter ordentligt fast i eluttaget. Ha gärna produkt- och modellnummer i beredskap när du ringer oss. Det gör det lättare för oss att snabbt åtgärda felet. Uppgifterna finns ofta angivna på en skylt inne i kylen eller frysen samt på baksidan av spisen.

Trasiga glödlampor?
Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys och spis) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

Problem i ett avlopp?
Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är ofta lätt att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.

Utlåst?
Om du blir utlåst – ring vår fastighetsjour. Kostnad för upplåsning tillkommer och är för närvarande 500,-.

KONTAKTA OSS

Portal för felanmälan

Piteå: 0911-21 16 50

Älvsbyn: 0929- 551 40

För brådskande ärenden, utanför normal arbetstid, som inte kan vänta, kontakta vår jour.

Piteå: NVS, tel 0911-137 01

Älvsbyn: Ring Håkans mobil