Innan du anmäler fel i lägenheten kan du själv göra vissa kontroller. Lyckas du inte lösa problemet själv kan du kontakta oss med via länken nedan eller genom att ringa oss.

 

Strömlöst?

 

Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet. Byt ev. trasig säkring

  

Kyl, frys eller spis ur funktion?

 

Kontrollera att stickproppen sitter ordentligt fast i eluttaget. Ha gärna produkt- och modellnummer i beredskap när du ringer oss. Det gör det lättare för oss att snabbt åtgärda felet. Uppgifterna finns ofta angivna på en skylt inne i kylen eller frysen samt på baksidan av spisen.

  

Trasiga glödlampor?

 

Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys och spis) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

  

Problem i ett avlopp?

 

Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är ofta lätt att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.

  

Utlåst?

 

Om du blir utlåst – ring vår fastighetsjour. Kostnad för upplåsning tillkommer och är för närvarande 500,-.

  

KONTAKTA OSS

  

För ärenden som inte är akuta kan du kontakta oss genom att fylla i formuläret nedan eller ringa 0911-21 16 50

 

https://bdbfastigheter.realportal.nu/

 

För brådskande ärenden som inte kan vänta som dyker upp utanför normal arbetstid, kontakta vår jour.

 

Piteå: NVS, tel 0911-137 01

 

Älvsbyn: Ring Håkans mobil